GDPR - EU persondataforordning

image

EU har vedtaget en ny forordning, som vedrører private og offentlige virksomheder, samt foreninger som Havdrup fodbold, der opbevarer personlige data.

Havdrup fodbold vil naturligvis efterleve disse nye krav og informerer hermed om, hvad vi har gjort for at overholde forordningen.

Der findes 3 slags data, som Havdrup fodbold råder over ift. dig som medlem.

1. Vores medlemssystem "Kluboffice", som drives at DBU. De har være i gang i mange måneder, således at deres It.-systemer skulle kunne leve op til de nye regler. Det er i den forbindelse vigtig, at du som medlem eller frivillig får aktiveret dig fodboldpas, og dermed giver os lov til at opbevare dine data (navn, adresse, telefonnr. mv).

2. Der er dels bestyrelsens data, herunder kontrakter og de lovpligtige børne-attester, som opbevares i bestyrelsen.

3. Til sidst er der de lister mm. som trænere og holdledere, evt. måtte opbevare om lige netop deres hold.

Fælles for data er, at de kun skal opbevares, hvis der er et formål. De skal opbevares forsvarligt og slettes, når relevans ikke mere er til stede. Sidst men ikke mindst må informationer ikke videregives til 3. part og data skal være korrekte.

Skulle du have spørgsmål eller have observeret noget uhensigtsmæssigt, er du velkommen til at kontakte bestyrelsen.

Mvh. Bestyrelsen