2023-03-15 - Generalforsamling - Beretning

Formandens beretning til generalforsamling i Havdrup fodbold onsdag d. 15/3 kl. 19:30

Endnu et år er gået og VORES KLUB, Havdrup Fodbold, er godt i gang og Corona er snart historie blot. Der har været mange initiativer og mange beslutninger er taget. Bestyrelsen, som trænere og ledere har gjort et stort stykke arbejde igen i det forgangne år. Tusinde tak til alle for det.

I bestyrelsen har Fayna Sørensen gjort et meget stort stykke arbejde på kassererposten og det er vi meget taknemlige for, da det er svært at holde styr på de mange kontingenter og de mange posteringer fra de forskellige tiltag, der kendetegner en aktiv fodboldklub. I går ringede DGI til mig om spurgte lidt ind til om vores vækst, da vi i indeværende år er vækstet med 20 pct. Flot resultat og dette viser, at der har været mere at sørge for generelt. Preben Nilsson, har ligeledes gjort et stort stykke arbejde med PR og hjemmeside og meget mere. Desværre har alt godt en ende og begge 2 går ud af bestyrelsen til generalforsamlingen. Tusinde tak til begge for deres store arbejde.

Vores seniorer rykkede op fra Serie 3 til Serie 2 og ligger nu godt til måske at rykke op en gang mere til Serie 1. Det vil være utroligt stort hvis det lykkes, for det højeste rangeret vi har været indtil nu i Havdrup Fodbold er Serie 2. Et stort Cadeau til vores Cheftræner Arne Rinsing og staben omkring ham.

På børne- unge siden sker der noget hele tiden (heldigvis), der bliver afholdt og taget til stævner og vi prøver mange tiltag for at få flere til vores klub – også på pigesiden. Der hersker en god stemning blandt trænere og børn/unge. Der er store ”huller” imellem årgangene, men alle forsøger så godt de kan at få de mange årgange til at fungere godt sammen. Det er vel sådan det mange gange er når man er en bredde idrætsklub og vi samtidigt er en lille by. Det er i hvert fald også et stort og uvurderligt arbejde der bliver gjort her blandt alle vores børne/ungdomstrænere. Tak for det. Nu har vi startet fodboldskole og trænere har været til et, efter sigende super godt træningskursus og ønsker gerne flere, hvilket vi vil forsøge at arbejde videre med.

Det var en succes at, der blev startet fitness fodbold og der kommer stadig mange til, har jeg indtryk af. Jeg har selv deltaget og en af fordelene er, synes jeg, at det ikke lige drejer sig om partout at skulle ud at spille kamp, men der er plads til det mere sociale og hyggelige ved træningen.

Old Boys og dem der er lidt ældre afdelingen kunne godt gå lidt bedre, få flere folk trukket til tænker jeg. Alle tiltag og ideer er velkomne. Dem der er hos os stadig hygger sig med det – både til træning og til kampe.

Det var et hit, at vi fik kunstgræsbanen og den bliver flittigt brugt. Da vi ikke ejer banen selv og kommunen står for vedligehold med mere er der altid nogle fælles udfordringer – de bliver løst – dog går der mange gange lidt lang tid. Der er fra kommunens side planer om lås på den opsatte bom og der vil blive lagt nyt perlegrus på stien helt ned til græsbanerne. Vi opsætter snarest en Pannabane på området – så må vi se om både klubben og byens borgere bruger den. Stor tak til Betina Steneman fra HGI - gymnastikken for at have fået midler hjem til dette projekt.

En lille sjov historie fra året, var da Brøndbys fans havde karantæne og deres eget stadion var lukket for fans, så fandt over 100 Sydsiden tilhængere ud til en kamp her i Havdrup. Der var virkeligt god stemning på vores lille tribune. De synes det var fint at vores tribunefarver var de samme som Brøndbys. De kom med sange, råb og super god stemning og jeg må sige, at de opførte sig utroligt eksemplarisk.

Jeg har fundet ud af, at vi har 100-års jubilæum den 15. april 2026. Det er ganske vist først om 3 år, men allerede nu må I gerne komme med ideer og lade mig vide, hvis I kender mange der har været aktive igennem årene og skal på en liste hvor de skal inviteres. Jeg søger naturligvis også gode historier fra tidligere tider f. eks fra det kvindehold vi havde,  angiveligt i 1970érne der blev Sjællandsmestre.

Vi fik også indrettet møderum 1 til vores klublokale, som vi gerne må bruge helt såfremt andre ikke har booket – Super godt tiltag.  I øvrigt fik vi også kåret Kristian Jensen til årets Idrætsleder. Fuldt fortjent.

Fremtidsvisoner og ønsker:

Flere medlemmer til klubben, flere sponsorer, få genåbnet saunaen, flere pigehold, et udendørs klubhus.

Glade hilsener til alle – Formand, Erik Olsen, Pilevænget 13., 4622 Havdrup, tlf. 40 32 50 00, email: erik@njoy-event.com