Generalforsamling 2018 - Årsberetning 2017

Årsberetning 2017 - Havdrup Fodbold

Et af årets store debat- og arbejdsområder, har været i forbindelse med at vi øjner muligheden for at få etableret kunstgræsbane i Havdrup. Bestyrelsen arbejder målrettet på at følge op på borgmesterens ord, i forbindelse med indvielsen af Aktivitetszonen i Havdrup, om at kunstgræs er en del af kommunens budgetplanlægning.

Nødvendigheden for kunstgræs i Havdrup ses nu ikke kun i de lange vintermåneder fra november til og med marts, hvor græsset normalt ikke må benyttes, men nu også i selve græssæsonen både forår og efterår, hvor banerne i flere perioder ikke har kunne benyttes, af frygt for de bliver ødelagt, når de er meget våde.

Det er målet at klubbens bestyrelse i dette forår, vil præsentere kommunen for et oplæg til hvordan vi som klub ønsker at der kunne blive etableret kunstgræs i Havdrup.

En beslutning og et arbejde man som kommende bestyrelsesmedlem vil have indflydelse på, skulle man have ønske om dette.

Medlemstal

Selvom der har været en mindre medlemstilbagegang i år, er der en forventning om at medlemstallet vil stige igen de kommende år.

Der bliver arbejdet hårdt på at stabilisere seniorafdelingen og fastholde medlemmerne så vi fortsat kan have tre 11 mands seniorhold i DBU Sjællands turnering.

Et nyt stort tiltag i klubben, som senior afdelingen har stået bag, har været salg af fyrværkeri. Dette primært for at kunne håndtere den økonomi der følger med når man gerne vil have et kompetent trænerteam i seniorafdelingen, og som der endelig er kommet for alvor.

Oldboys har trænet en del sammen med årgang 2001 drengene hele året og været med til at hjælpe de unge på vej videre i springet fra U16 til senior.

Traditioner

Havdrup Fodbold har nogle faste traditioner og begivenheder i løbet af året, der afholdes for at kunne give klubbens spillere nogle gode mindeværdige oplevelser i forbindelse med deres sport.

Således afholdtes klubbens eget sommerstævne, Havdrup Sommer Cup i august måned, for ca. 14. gang i træk.

Havdrup Fodbolds Klubtur, er også blevet en tilbagevendende begivenhed, hvor klubbens ungdomshold deltager ved Kerteminde Cup, med 2 overnatninger på Kerteminde skole og samlet transport i turistbusser.

Klubturen støttes økonomisk af klubben med betaling af bustransport og tilskud til spillernes deltagergebyr og forplejning. I 2018 vil det være 5. gang at der tages afsted som klub til stævnet.

Der har vanen tro også været afholdt Fodboldens årlige kåringsfest, med internt fodboldstævne og kåringer af årets spillere og fightere på årgangene, samt kåring af årets træner og årets dommer i klubben.

Havdrup har desuden været vært for flere af DBU Sjællands Futsal indendørsstævner i vintersæsonen.

Sammenhold og frivillighed

Havdrup Fodbolds dommer forening er vi meget stolte af, hvor klubben stiller med kvalificerede og uddannede dommere til alle 8- og 11-mands kampe som er såkaldte døm selv kampe.

Vi mangler og efterlyser dog aktuelt nye personer til dommerordningen, der vil hjælpe med klubben at dømme nogle enkelte kampe i løbet af året, da mange af de dommere som klubben støtter op om at uddanne, er blevet så dygtige at de kommer videre op i DBU systemet og dømmer på ret høje niveauer. Hvilket naturligt går ud over tiden til at dømme i Havdrup.

Klubben vil gerne takke de mange forskellige sponsorer der støtter med stort og småt. Alt har betydning. Sponsorerne er med til at gøre det muligt at drive klubben og ikke mindst give spillerne de tilbud og opleverser vi gerne vil give dem.

Og i særdeleshed en tak de rigtig mange frivillige, som hjælper på alle årgangene, til arrangementer, i dommergerningen, cafeteriet, klubarbejde med videre.

De mange gode arrangementer vi heldigvis har for fodboldklubbens børn, var ikke muligt at få gennemført uden en masse frivillige kræfter.

Det er vigtigt for både børnene og fodboldklubben, at forældre og familie støtter op om klubbens arbejde som aktiv deltager, i det omfang man har mulighed for det.

Havdrup Fodbold bygger på frivillighed, og vi ønsker at foreningen er fællesskab, hvor sammenhold, venskab og samarbejde er i højsædet.

Tak for et godt år.